Maja Juhl-Hansen og Fatih Berber

Den digitale danser
Målgruppe
9. kl.
I denne workshop skaber Maja Juel-Hansen og Fatih Berber en digital og levende koreografi sammen med eleverne.
Vi lever i en tid, hvor viden og underholdning formidles digitalt. Formidling af dans, koreografi og scenekunst er ingen undtagelse. Det er smart, lettilgængeligt og åbner nye muligheder. Men hvad betyder det for de dyberegående skabende og kreative processer? Og kan den digitale formidling kombineres med mødet med levende kunstnere? Det mener danseren Maja Juel-Hansen, som har skabt performance-appen Badjango. Hun bruger den digitale applikation som katalysator for at skabe scenekunst.

Eleverne i 9. klasse kan vælge dans ved en afsluttende prøve i idræt. De skal kunne koreografere en dans med komplekse bevægelser og skabe udtryk i en koreografi ved hjælp af musik og bevægelse. Badjango er et bud på et værktøj til at skabe en sådan performance.

Inden denne workshop har lærerne haft mulighed for at deltage i lærerworkshoppen Den digitale danser.

Den digitale danser

Fakta

Varighed
195 minutter
Antal publikum
30
Form
Workshop

Krav og teknik

Opstillingstid
20 minutter
Nedtagningstid
20 minutter
Lokale / faciliteter
Gymnastiksal eller stort rum med "blødt" gulv (ikke beton). Lokalet skal være opvarmet og gulvet rent og plant.
Teknik
Der skal være et fungerende musikanlæg i lokalet (ikke ghettoblaster).
Der er brug for smartboard eller anden skærm, der kan tilkobles iPad - gerne i workshoplokalet, men alternativt i andet nærliggende lokale. Der er brug for 1 tablet pr. fire elever - alternativt kan eleverne benytte deres egne smartphones.

Mørklægning
Nej

Kontakt

Kontaktperson
Maja Juhl-Hansen
Mobil: 4021 2431